Direktlänk till inlägg 15 februari 2008

Majonäs

Av Mia - 15 februari 2008 01:17

Jag har idag försökt mig på egen majonäs-tillverkning. Det gick inte så bra.. Jag hade 4 äggulor sedan tidigare och det började jättebra med macadamiaolja. Macadamiaolja är väldigt bra och har en neutral smak som ska lämpa sig bra till just majonäs. Men den tog ju slut, så då pöste jag på med olivolja...Och det är nu som det går illa. Eftersom jag läst att olivolja inte är så gott i neutral majonäs så fortsatte jag med neutral matolja.. Ja, ni fattar va?! Den skar sig och smakade skit!

Men jag är inte den som ger upp i första taget, nu ska jag göra ghee-klarnat smör, dvs smör utan alla tillsatser, bara det rena fettet. Det MÅSTE bli gott till majonäs! Och hur man gör kan du kika på här: http://www.recepthjalpen.se/articles_ghee.php Väldigt fiffigt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 3 september 2008 07:47

eller hemsida, kalla det vad du vill. MEn uppe och går är den iallafall   stokkolm.net är adressen om du vill se och kanske tom beställa. ;D   stokkolm jewellery & design ...

Av Mia - 28 augusti 2008 02:19

Inatt satt jag och hulde maken och byggde hemsida för juvelerna. Vi hade ganska roligt när vi skulle bestämma namn till alla de olika örhängena.;D    t-centralen, midsommarkransen och alby var några namn som landade på en del av smyckena. Ganska poe...

Av Mia - 27 augusti 2008 10:19

ok, Tone, jag ska berätta om drugcalcen. Den gick bra. Men inte första gången men andra gången efter massa styr med pilleraskar, dropp-påsar och en massa extratid så fick jag det till.. Så nu är jag på min sjätte och sista termin på uni. Om ett litet...

Av Mia - 27 augusti 2008 10:10

Ja, jag har varit ganska produktiv den senaste tiden.. Skolan suger och allt är bara så trist. Att göra smycken är ett sätt att tänka på annat och låta insirationen flöda. Och det gör den ju!   ...

Av Mia - 27 augusti 2008 09:47

Ska egentligen bara se omdet funkar fortfarande. Det här smycket är jag väldigt nöjd med.Silverfärgad wire med sötvattenspärlor på hård halsring....

Ovido - Quiz & Flashcards