Alla inlägg under december 2007

Av Mia - 31 december 2007 03:55

inlägg den seanste tiden och det är faktiskt på grund av värmen! Arbetsrummet där datorn står är på övervåningen och där uppe är det förbaskat hett  nu! Att vi dessutom sa till varandra, maken och jag, att vi skulle vara minimalt på internet över julhelgen är naturligvis ett annat skäl till torkan på bloggen.

Maken och jag fick kina-schack i julklapp och vi spelar HELA tiden! Vi spelar nu, medans jag skriver här! När jag kommer hem från jobbet kl 23 så kör vi en omgång med alla färger och det tar ju minst 1 timme... Det är jättekul! Varför har vi inte köpt ett tidigare?! Men just den omgången går inte så bra, kan man ju lugnt säga....;D Jag förlorar stort!

Ikväll, nyårsfton, ska jag jobba till 21 och när jag kommer hem är inte familjen hemma...De är på party hemma hos goda vänner. Eftersom jag ska vara på jobbet imorgon kl 07 så tyckte vi att dom lika gärna kunde åka eftersom jag ändå måste lägga mig tidigt. Men lite surt är det allt! 


HA!! Jag vinner!! TJOHOO! 

Av Mia - 31 december 2007 03:22

Det är för tillfället 41 (!) grader varmt i S.A...Nu är det tom för hett att sitta i skuggan vid poolen och äta frukost... istället sitter vi inne i huset med kall-luft blåsandes runt öronen ;D Och det är rätt många lite vatten som rinner ned våra strupar.


Jag har börjat på nytt jobb..eller, rättare sagt, jag har börjat jobba. Mitt första jobb sedan vi kom till au.  Eftersom jag har sommarlov tom i början av mars så  tyckte jag att det var ett bra tillfälle att tjäna lite stålar och få erfarenhet av  vårdarbete.  Så jag har fått jobb som personal carer på ett äldreboende, här i närheten där vi bor. http://www.bethsalemcare.com.au/

 De som bor här är medlemmar i den kristna församlingen Christadelphia och jag antar att de får rätt bra vård....Att jag säger så är ju att, oavsett i vilken världsdel eller erfarenhet man har sedan tidigare, så är ju ädreomvårdnand ett lågstatus yrke. Det är alltid kort med personal, det finns aldrig tid att prata med de boende och vi ligger alltid efter i schemat...Och det med att inte ha tid att prata med de boende är nog det som jag tycker är jobbigast. Ja, jag älskar att prata, men att få höra vad människor som föddes 1918 har att berätta om sina liv och hur det var att vara tonåring på 30-talet är ju spännande! Att få lyssna på hur kvinnan som lämnade sin man på 40-talet stod ut med pratet från omgivningen och vad hon tycker om att behöva flytta från eget hem till ett litet rum är både fascinerande och  intressant. Det andra, som att hjälpa de boende med den personliga hygienen och att borsta löständer är liksom bara en bisyssla som måste göras. Att få möjlighet att få lära känna de här människorna är, som jag ser det, det egentliga arbetet. Dom vill berätta för mig om sina liv! Vilken ynnest!

Av Mia - 19 december 2007 03:30

Jag är en internet junkie...det är ju bara tt konstatera! Efter att ha varit utan i ca 5 FEM!! veckor så har jag äntligen fått det tillbaka!


Hoppas att ni inte har tappat sugen helt, bara....


Jag har nu SOMMARLOV! Men att ha sommarlov när det är 33 grader varmt och planera inför julen är en ganska märklig känsla. Ikväll ska vi på Carols in the Park och vi hoppas att den rätta julkänslan infinner sig då. Men det var väldigt stämmnigsfullt på IKEA när barnen framförde sitt luciatåg och i söndags på svenska klubbens julfest. Vackert som bara ett luciatåg kan vara!               



Ovido - Quiz & Flashcards